تفاوت بین قطعات اصلی و شرکتی چیست؟

خانه/تفاوت بین قطعات اصلی و شرکتی چیست؟
image
image
image
توسط admin نظر(0)/دسامبر 4, 2023
شما برای تعمیر و نگهداری، تعویض و یا ارتقا، ماشین آلات سنگین خود در نهایت به قطعات جدید نیاز دارید.

برای تامین قطعات مورد نیاز با افرادی روبرو خواهید شد که در مورد قطعات اصلی (OEM) و شرکتی (َAftermarket) صحبت می کنند. تفاوت در چیست؟ ما خلاصه کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد مراقبت از ماشین آلات خود بگیرید.

تفاوت بین قطعات اصلی و شرکتی برای تجهیزات سنگین چیست؟

در ظاهر، قطعات OEM و Aftermarket هر دو کار یکسانی را انجام می دهند، اما هر کدام مزایای مشخصی را ارائه می دهند که آنها را متمایز می کند

قطعات اصلی OEM ( original equipment manufacturer )

سازندگان تجهیزات یا تولید کنندگان ، برای ساخت قطعات ماشین آلات جدید خود یا یک قرارداد مجزا منعقد می کنند و یا آنها را خودشان تولید می کنند. هر کسی که قطعه اصلی را بسازد، سازنده تجهیزات اصلی است که به  تامین کننده OEM خلاصه می شود. می‌توانید قطعات OEM را برای اکثر ماشین آلات سنگین مدل‌های روز پیدا کنید، اما هر چه مدل شما قدیمی‌تر شود، پیدا کردن قطعات OEM مشکل تر می‌شود.

از آنجایی که قطعات OEM توسط برند یا با مشارکت آن تولید می شوند، اغلب دقیق ترین تناسب را ارائه می دهند.قطعات OEM دارای برچسب قیمت بالاتری هستند، اما بدلیل مزایای عملکرد بالقوه ای که دارند ارزش معامله را دارد. اگر بتوانید قطعات OEM مورد نیاز خود را بیابید و با بودجه شما مطابقت دارند، خرید قطعات اصلی ممکن است بهترین سرمایه گذاری شما باشد.

قطعات شرکتی Aftermarket

قطعات شرکتی توسط تولید کنندگان دیگر در بازار تولید می شوند. این تولیدکنندگان در خارج از تیم توسعه اصلی این مزیت را دارند که ببینند چه قطعه ای در مقایسه با طراحی اصلی بهترین کار را انجام می دهد.آن‌ها از این تحقیقات برای رفع نقص‌ها و بهبودها استفاده کرده، و اطمینان حاصل می کنند که قطعات شرکتی عملکردی برابر – و گاهی حتی بهتر – نسبت به جایگزین OEM برای شما دارند.

از آنجایی که رقابت بیشتری در قطعات شرکتی وجود دارد، آنها گزینه مقرون به صرفه ای هستند. کاهش هزینه قطعات می تواند به شما کمک کند که می توانید منابع لازم را برای نگهداری و تعمیرات اختصاص دهید. همچنین با وجود تولید کنندگان متعدد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید و می‌توانید سریع‌تر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و تحویل بگیرید.

نحوه انتخاب بین قطعات اصلی و شرکتی 

حتی با درک تفاوت بین قطعات اصلی و شرکتی، هنوز تصمیم گیری دشوار است. چه انجام یک سرویس ساده یا تعمیرات اساسی موتور، ببینید کدام گزینه بیشترین مزایا را برای شما به ارمغان می آورد.

شما می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

سن تجهیزات:

گزینه های OEM بیشتری برای تجهیزات جدیدتر موجود است. تولیدکنندگان OEM هیچ تعهدی به پشتیبانی از مدل های قدیمی ندارند. هر سال که ناوگان شما قدیمی تر می شود، تامین قطعات اصلی کاهش می یابد.

بودجه عملیاتی:

انجام تعمیر و نگهداری طبق برنامه، و تعمیرات در صورت لزوم، برای بالا بردن شرایط ماشین آلات شما ضروری است. برای ادامه دادن، گزینه ای را انتخاب کنید که با بودجه شما مطابقت دارد.

دسترسی به قطعات:

برای برخی تجهیزات سنگین و در برخی مکان‌ها، دریافت پشتیبانی از فروشنده اصلی می‌تواند دشوار باشد. قطعات شرکتی به راحتی در دسترس هستند. می توانید آنها را در فروشگاه های خدمات تجهیزات و آنلاین پیدا کنید.

انتظارات عملکرد:

در حالی که قطعات اصلی و شرکتی اغلب دارای کارت های گزارش مشابه هستند، ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد که بر نتیجه شما تأثیر بگذارد. هنگام خرید مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بیشترین ارزش را ارائه می دهد.

چرا تعمیر و نگهداری مهم است

با یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم، می توانید علائم سایش را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل مشاهده کنید، و به شما امکان می دهد تا زمانی که برای شما کار می کند یک قطعه جایگزین نصب کنید. اجزای تجهیزات سنگین به هم متصل هستند – وقتی یکی شروع به خرابی می کند، می تواند یک واکنش زنجیره ای ایجاد کند که منجر به مشکلات عملکرد، سایش زودهنگام و آسیب به سایر قطعات می شود که همگی منجر به هزینه های نصب می شود. تشخیص زودهنگام مشکلات این زنجیره را می شکند.

ایجاد برنامه های تعمیر و نگهداری آسان است. می توانید از دفترچه راهنمای اپراتور استفاده کنید یا از یک شرکت خدماتی کمک بگیرید که این کار را برای شما انجام دهند.

قطعات و خدمات پس از فروش با کیفیت را برای کل ناوگان ماشین آلات خود دریافت کنید

با استفاده از منابع مطمئن طول عمر ناوگان ماشین آلات خود را افزایش داده و هزینه های تعمیرات و نگهداری را کاهش دهید.

ما در شرکت همکار معدن آسیا با کیفیت و دانش لازم، قطعات و ماشین آلات مناسب شما را از منابع مطئن تامین میکنیم.

فروشگاه آنلاین قطعات ما را برای همه اقلام مورد نیاز خود بررسی کنید. همچنین می توانید از طریق تماس با ما  یا به صورت آنلاین، و یا شماره تماس 09126644204 سوالات و یا سفارشات خود را بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اشتراک گذاری: